Terug vlucht
De eerste keer vliegen vond ik best spannend . Ik had als kind al wel een aantal vluchten boven de hoofden van de ooms en vrienden van mijn ouders die zich ook een oom noemden gehad toen ze me met hun sterke armvleugels door de lucht sjeesden . Maar toen ik voor het eggie op Schiphol stond waar mijn eerste vlucht van de grond zou komen vertrekt kreeg ik meer de zenuwen in mijn buik dan ik ooit voor de Python of voor de tandarts had gevoeld .
Alle vijf de dagen in London keek ik weer op van deze wereldstad . Die met kersttijd bijzonder mooi is versierd . Maar ook de vliegtuigen die ik over me heen zag vliegen wees ik bijna iedere keer aan Karlijn aan . Zo bijzonder . Dat dat kan . En dat we zojuist ermee de zee zijn overgestoken . En dat we dat zometeen weer doen ! Het kan niet maar toch .
Na die eerste keer ben ik nog vaker op reis gevlucht . En nog steeds verbaas ik me iedere keer, benen op de vloer of benen in de nek, weer . Iedere vlucht is bijzonder en heeft zo zijn dingetjes die het net anders maken dan de vorige vluchten of op z’n minst de vlucht er voor Het vliegen heb ik me al zo eigen gemaakt dat ik zelfs voorkeuren heb . Achterin links van de middelste rij aan het gangpad . Mits Karlijn op de achterste rechtse stoel aan het middenpad zit . zodat als ik zit ik mijn benen kan strekken en als ik sta ik dan achter Karlijn kan staan en daar een poosje kan hangen . Hangen ….. In een vliegtuig ! LOL
Deze reis zouden we in Marokko doorbrengen . Wandelen door het Altlasgebergte en we bezoeken steden als Marrakesh . Uiteraard vliegen we want rijden duurt te lang en bovendien is het geen zomervakantie meer en hebben we geen buurman die met zijn met vrouw en vier kinderen en verschillende witgoed machines volgestouwde Mercedes Vito met ons als welkome verstekelingen naar zuid Europa wil crossen om daarna de Middellandse Zee over te steken ! Sawadee heeft ons gisteren het vluchtschema opgestuurd over de mail . Nieuwsgierig bekeken we het plan . We hadden namelijk begrepen dat we met de terugvlucht in Brussel moesten uitstappen . Dat is best belangrijk voor degene die ons zal komen ophalen .
Vertrekdatum | Van | Naar | Vluchtnummer | Vertrektijd | Aankomsttijd |
06-11-2011 | AMS | CMN | AT853 | 19.35 | 22.15 |
06-11-2011 | CMN | OZZ | AT463 | 23.35 | 00.30* |
21-11-2011 | RAK | CMN | AT402 | 08.30 | 09.20 |
21-11-2010 | CMN | BRU | AT832 | 11.30 | 15.55 |
AMS=Amsterdam, CMN=Casablanca, OZZ=Ouarzazate, RAK=Marrakech, BRU=Brussel, AT=Royal Air Maroc, *=Aankomst volgende dag
Toen we voor de eerste keer naar Engeland vlogen moesten we het horloge van Karlijn een uur achteruit zetten . Een uur achteruit – of vooruit hebben we daarna wel vaker gedaan . Soms wel een aantal uur . Sommige keren zelfs wel met hele dagen verschil . Dan weer heb je een dag minder dan weer heb je een dag winst . Maar dat we een vliegtuig instappen en dan terug in de tijd reizen, ( lees het vluchtschema anders nog een keer goed, of wel ! ), hebben we nog nooit meegemaakt .
Zo is iedere vlucht weer anders, en bijzonder . Alleen hoe regelen we nou dat we worden opgehaald ! ?
Place your comment